معرفی هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراکز اقامتی ایران

معرفی هتل ها و هتل آپارتمان های تهران

معرفی هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراکز اقامتی ایران

معرفی هتل ها و هتل آپارتمان های تهران

معرفی هتل ها و هتل آپارتمان های تهران

نویسندگان

۱۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

حمام ابوالمعالی در محله قدیمی فهادان و در قلب بافت تاریخی یزد و رو به روی بنای تاریخی زندان اسکندر، جنب بقعه هزار ساله دوازده امام و کنار مسجد چهل محراب قرار گرفته است. قدمت بنای ابوالمعالی به دوران قاجاریه باز می گردد. ساختمان حمام ابوالمعالی با داشتن قسمت های کامل ودست نخورده حمام قدیمی شامل هشتی، راه پله ورودی، فضای ورودی و حوضچه های متعدد آب گرم وسرد، خزینه، اتاق استراحت، شاه نشین، گرمخانه و… نمونه کاملی از معماری دوره قاجاریه است.حمام ابوالمعالی با مصالحی نظیر آجر، ریگ، گچ و ساروج ساخته شده و تزیینات به‌کار رفته در سقف آن زیبایی و اصالت خاصی دارد. حمام ابوالمعالی باتوجه به قدمت و زیبایی معماریش جز آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. همه این زیبایی ها دست به دست هم داده تا گردشگران ساعت ها به تماشای حمام تاریخی ابوالمعالی یزد وقت بگذرانند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل فرهنگ یزد خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل فرهنگ برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

موزه وزیری یزد

ساختمان وزیری یزد با زیر بنای60۰ متر مربع که موقوفه آقای وزیری است، شامل دو بخش موزه و کتابخانه می باشد که کتابخانه وزیری یزد در سال ۱۳۳۴ توسط آقای وزیری تأسیس و افتتاح شد. پس از آن در سال ۱۳۴۸ موزه وزیری یزد متعلق به آستان قدس رضوی در یزد تشکیل شد و اشیاء آنتیک و قدیمی از خانه های یزد خریداری یا به موزه وزیری اهدا شد. هزاران اشیای با ارزش از چراغ های آویزی، قباله‌ها، چفت و بست قدیمی، سکه، لاله مرقعات خط، خط استاد میر عماد، خط استاد نی ریزی، خط درویش عبدالمجید طالقانی گرفته تا نکاح نامه‌ها، لباس‌های قدیمی مخصوص بانوان، پارچه‌های طلا و زربافت، پارچه‌های نقره‌دوزی شده و تافته شده، پوستین گران‌قیمت مربوط به یکی از خان‌های یزدی، زنگ میدان وقت الساعه که شیحه می کشد نگهداری می‌شود. همچنین در بخش‌های مختلف موزه وزیری یزد، قرآن‌های نفیس زیبا، لوازم حمام مثل تاس تشت، لگن مسی، گلدون، انواع سماور، ظروف چینی را می‌بینید که به طرز زیبایی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا تاریخ کهن یزد را به بازدیدکنندگان و گردشگران شهر یزد نمایان سازند. گردشگران پس از تماشای موزه وزیری شهر یزد می توانند با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل رز یزد ، خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل سنتی رز برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

مسگری از دیر باز در شهر یزد،  صنایع پرآوازه و کهنی به شمار می رفته است. رواج و رونق مسگری در یزد به حدی بوده است  که بازاری تحت عنوان بازار مسگری در شهر یزد و در خیابان قیام  به وجود آمد . قدمت این بازار به قرن نهم ه.ق و دوران تیموری باز می‌گردد. در میان صنایع دستی متنوع استان یزد ظروف و کالاهای از جنس «مس» آن هم به دلیل کیفیت، تنوع و طرح‌های متعدد توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند.  بنای بازار مسگرها ار خشت و گل و آجر ساخته شده است. سقف بازار مسگری به صورت طاق و و تویزه با قوس جناحی است و دارای ارزش فرهنگی و تاریخی خاصی است. این اثر تاریخی در اسفند سال 1381 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. در گذشته های نه چندان دور ظروف غالب مورد استفاده در خانه‌های ایرانیان مس بوده است و به هر عروس حداقل ۱۰۰ کیلو ظروف مسی جهاز می دادند و هرچه بر وزن این ظروف افزوده می شد، بر افتخار نوعروسان افزوده می شد. همه این زیبایی ها دست به دست هم داده تا گردشگران ساعت ها به تماشا و خرید از بازار مسگرها در شهر یزد بگذرانند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل کهن کاشانه یزد  خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده در شهر یزد و در خانه عرب زاده قرار دارد که با تلاش  استاد حسین حیدرزاده ، از استادان و متخصصان علم سکه شناسی برپا شده است.  . خانه عرب زاده از بناهای دوره قاجاریه است که در ضلع شمال شرقی  قدیمی ترین محله یزد ، در محله فهادان واقع شده است. موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده به عنوان موزه تخصصی سکه کشور محسوب می شود. اشیای موجود در موزه توسط شخص استاد حیدرزاده، از سال 1335 جمع آوری شده و در سال 1383 در این مکان به نمایش درآمده اند. در موزه سکه و مردم شناسی ،  مجموعه سکه های قدیمی طلا، نقره ، مسی و برنجی مربوط به 42 دوره تاریخی ایران  از زمان هخامنشی تا عصر حاضر شامل 4500 سکه در معرض تماشا گذاشته شده است. هم چنین در این مجموعه اسکناس های قدیمی از زمان ناصر الدین شاه تاکنون ، مجموعه زینت الات، تسبیح ، زنجیر و ترازو ، ابزار جنگی ، وسایل تزیینی و مجموعه قفل های دست ساز 4و 5 گرمی به همراه دو هزار قباله معاملات ملکی و قباله ازدواج و احکام دولتی از در این موزه نگه داری می شود . معماری بنای موزه سکه و مردم شناسی ویژگی های خاص دوره قاجار را دارد که شامل کار بندی ها و گچ بری های منقوش اسلیمی و مزیّن به اشعار مذهبیِ واقعه کربلا می شود و همچنین تالاری بزرگ در بین اتاق های ۳ و ۵ دری، گنجینه های زیبای چوبی و ... دارد. به‌غیر از سکه، مجموعه ابزار جنگی، انگشتر عقیق و برنجی، مجموعه زنجیر و اقلام زینتی دیگری هم در این مجموعه نگهداری می‌شود. گردشگران پس از تماشای موزه سکه و مردم شناسی  حیدرزاده یزد می توانند با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل سنتی یزد ، خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

در 5 کیلومتری شمال جاده یزد_ کرمان روستایی به نام سریزد قرار دارد که بسیاری معتقدند بنای اولیه شهر یزد از همین روستا آغاز گردیده. سریزد روستایی که به عنوان دروازه ورودی شهر یزد بوده و دروازه فرافر آن همچنان پابرجاست و دروازه فرافر با قدمتی حدودا هزار ساله ورودی شهر فرافر که بعدا ایساتیس و سپس یزد تغییر نام داده معروف است.روستای سر یزد قلعه ای بسیار قدیمی را در خود جای داده است که گردشگران بسیاری به بازدید از قلعه می روند. قلعه سریزد بنایی بسیار قدیمی و با قدمتی 2500 ساله که در دوران حکومت ساسانیان ساخته و در دوران صفویه تعمیر و بازسازی شد. قلعه سریزد به عنوان اولین و قدیمی ترین صندوق امانات در ایران و جهان شناخته می شود. بنای قلعه از مصالحی هچون خشت و گل و آجر تشکیل می شود و دارای سه طبقه است. قلعه به منظور ذخیره‌سازی غلات و مواد‌ غذایی بوده که در آن زمان از ارزش خاصی برخوردار بوده است و همچنین در زمان جنگ وغارت علاوه ‌بر غلات، پول، طلا و زیورآلات روستاییان در قلعه سر یزد نگهداری می شد. پیچیدگی در فضاهای داخلی، به همراه برج و باروها و تزئینات هندسی ساده و با وقار بر روی آنها و حجم زیبای بیرونی بنا در دل دشت از زیبایی های منحصر به فرد آن به شمار می رود که همین ویژگی ها، قلعه سریزد را در زمره یکی از زیباترین قلعه های کشور قرار داده است. همه این زیبایی ها دست به دست هم داده تا گردشگران ساعت ها به تماشای  قلعه سر یزد بگذرانند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل کاروانسرای مشیر یزد خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو کاروانسرای مشیر یزد برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

آسمان صاف کویر، یکی از زیبایی های جاذبه ای کویرنوردی است. آسمانی آبی که از هرگونه آلودگی به دور است و با پرواز در آن می توان نظاره گر بودن زمین و لذت بردنش را از تماشای آسمان، مشاهده نمود و با لمس خنکای نسیم حاصل از پرواز، حس آرامش در قلب آسمان بی کران کویر، دوچندان کرداگر به دنبال گذران روزی پرهیجان در کویر هستید کمپ کویری سندباد را به شما پیشنهاد می کنیم، کمپی در چند قدمی یزد که هر آنچه از یک کویر انتظار دارید را در آن تجربه خواهید کرد. تجربه شترسواری و موتور سواری تا پرواز با پاراگلایدر در کویر سند باد فراهم است، در این کویر زیبا و تماشایی می توانید شب ها به دور آتش حلقه بزنید و چای زغالی بنوشید و آسمان پرستاره شب کویر را تماشا کنید و از اوقات فراغت خود لذت ببرید. همه این زیبایی ها دست به دست هم داده تا گردشگران ساعت ها به تجربه هیجان در کمپ کویری سندباد یزد بگذرانند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل اطلس یزد خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

خانه هنر یزد

یکی از محله های تاریخی  دومین شهر خشتی جهان ، محله فهادان می باشد ، با بافتی تاریخی که اکثر دیدنی های شهر در دل آن جای گرفته است. در کوچه پس کوچه های محله فهادان، خانه لاری ها و زندان اسکندر و بناهای تاریخی دیگر دیده می شود. در لا به لای این آثار خشتی تاریخی، خانه ای قرار دارد که کمتر گردشگری آن را دیده است. این خانه به خانه هنر یزد معروف می باشد.خانه هنر یزد یکی از خانه های تاریخی بافت فهادان یزد می باشد که با نام خانه مهدی ملک زاده ثبت شده است، در ایامی نه چندان دور ۴ نسل از نسل ملک زاده در این خانه زندگی می کرده اند. قدمت این خانه به دوره قاجار می رسد .  گردشگران همچنین به محض ورود به مجموعه گردشگری و هنری خانه هنر یزد می توانند علاوه بر بازدید از یک خانه تاریخی، در گالری زیبای آن قدم بزنند و از تماشای تابلوهای نفیس هنرمندان یزد لذت ببرند، از فروشگاه صنایع دستی آن برای عزیزان خود سوغات بخرند. همه این زیبایی ها دست به دست هم داده تا گردشگران ساعت ها به تماشای خانه هنر یزد بنشینند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل والی یزد خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل سنتی والی یزد برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

مجموعه حجت آباد وزیر ، کاروانسرایی بین راهی مربوط به دوران ناصرالدین شاه است که به مسافران تشنه کاروان‎‎های کویر خدمات ارائه می‌کرد. در 25 کیلومتری شمال غربی شهر یزد و در روستایی به همین نام قراردارد. مجموعه حجت آباد وزیر  در مسیر قنات حجت آباد قرار داشت که آب آن به حوض عمارت ختم می شد و  از آن برای آبیاری باغ استفاده می کردند. مجموعه حجت آباد وزیر زیر بنایی  بیش از 10 هزار متر مربع دارد . مجموعه حجت آباد وزیر شامل  باغ، عمارت، حمام، آب انبار، ساباط و کاروانسراست و بانی آن «میرزا محمد مستوفی» حاکم یزد در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه بوده است. بیشتر مصالح به کار گرفته شده در مجموعه حجت آباد وزیر  خشت و گل و آجر بوده است. حمام این مجموعه دارای دو صحن هشت ضلعی با ترکیب آجرنما ها در رنگ های سبز، کرم و قرمز با طرح های حصیری و خفته ی راسته است . همه این شگفتی ها در کنار هم دست به دست هم داده تا ساعت ها گردشگران به تماشای زیبایی های مجموعه حجت آباد وزیر شهر یزد بنشینند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل فاضلی یزد خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل فاضلی برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان یکی از موزه‌های شهر یزد است که گردشگران می‌توانند در آنجا اطلاعاتی در خصوص آداب و رسوم زرتشتیان به دست آوردند و از نزدیک با فرهنگ آن‌ها آشنا شوند موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان  (مارکار)  در ساختمانی با قدمت بیش از 80 سال با معماری بی نظیر و با شکوه خود توسط شخص نیکوکاری به نام پشوتن جی مارکار بنیان گذاشته شده و به عنوان پرورشگاه، خوابگاه شبانه‌روزی، دبستان و دبیرستان مورد استفاده قرار گرفته است. در بخش اول موزه، توضیحاتی در خصوص اشوزرتشت و کتاب گاتاها داده شده است و بازدیدکنندگان با آیین‌ها و مراسم مختلف زرتشتیان آشنا می‌شوند. نمایش پوشش سنتی موبدان و زنان زرتشتی ،  زیارتگاه های زرتشتیان مانند چک چک و بناهای شاخص زرتشتیان مانند دخمه و آتشکده یزد از جمله دیگر بخش‌های موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان است که گردشگران می توانند با آنها آشنا شوند. همه این شگفتی ها در کنار هم دست به دست هم داده تا ساعت ها گردشگران به تماشای شگفتی های شهر یزد و موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان بنشینند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل جهانگردی یزد خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو مهمانسرای جهانگردی یزد برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

بنایی تاریخی که به دلیل سبک معماری خاص بسیار مورد توجه پژوهشگران و باستان شناسان قرار دارد.تصور عموم بر این است که در بقعه دوازده امام قبرهایی باید وجود داشته باشد اما هیچ اثری از قبر و آرامگاه در این مکان نیستو هنوز کسی نمی داند علت نامگذاری این بنا به بقعه دوازده چیست. این بقعه باستانی در سال 429 هجری قمری بر زمین آتشکده ای که متعلق به دوران ساسانیان است ساخته شده. آن چیزی که این بقعه را از دیگر آثار تاریخی جدا می کند برپا بودن آن پس از گذشت هزار سال که خود بسیار جای بحث وتفکر دارد. بقعه دوازده امام در نزدیکی مدرسه ضیائیه قرار دارد که نشان می دهد این دوبنا شاهد حوادث تلخ وشیرین تاریخ ایران زمین در طی دوران های مختلف هستند. این اثر از نظر سبک بنا و نقش و نگار و کتیبه کوفی رنگی ، اهمیت والایی در معماری اسلامی دارد. همه این شگفتی ها در کنار هم دست به دست هم داده تا ساعت ها گردشگران به تماشای شگفتی های شهر یزد بنشینند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل الزهرا یزد خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل الزهرا یزد  برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

معرفی موزه آب یزد

موزه آآب در نزدیکی میدان امیر چخماق یزد قرار دارد.  این موزه در یکی از خانه های قدیمی شهر یزد برپا شده است. خانه ای قدیمی معروف به خانه کلاهدوزها ، که درسال 1379 و همزمان با برگزاری نخستین همایش کاریزها تبدیل به موزه آب شد تا اهمیت و جایگاه والای آب در حیات انسان را به مردم نشان دهد. گردشگران با ورود به موزه آب می توانند به تاریخ  چند هزار ساله آب در شهر یزد پی ببرند. وجه تمایز موزه آب یزد از دیگر موزه های آب وجود یک رشته کاریز آب 100ساله است که روزگاری آب مورد نیاز مردم یزد را تامین می کرده. همه این زیبایی ها در کنار هم دست به دست هم داده تا ساعت ها گردشگران به تماشای موزه آب شهر یزد بنشینند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل رویای قدیم یزد خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل سنتی رویای قدیم یزد برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

معرفی میدان ساعت یزد

شاید گاهی وقت ها برای شما هم پیش آمده با وجود دنیای دیجیتال که دسترسی به همه چیز را برای ما آسان کرده ولی با این وجود باز در حین پیاده روی یا در هنگامی که عجله داشتید به محیط اطراف خود نگاه کردید تا شاید ساعتی به چشمتان بخورد و ببیند ساعت چنداست. اهمیت زمان و باخبربودن از آن از دیرباز مورد توجه بشریت بوده است. معمولا در بیشتر شهرهای ایران در شهرداری های قدیم ، میدان های اصلی وبزرگ شهر ، بر فراز سکوهای بلندی که برای همین کار طراحی شده بود، ساعت های بزرگ را طوری نصب می کردند که در معرض دید عموم باشد. اولین و قدیمی ترین ساعت شهری ایران و جهان در میدان وقت الساعت شهر یزد قرار دارد که توسط فردی به نام ابوبکر ساخته شده است. میدان ساعت در دوران قاجاریه ساخته شده و معماری قاجاری ازجمله طاق نماهای بسیار زیبا، و قرار گرفتن چهارساعت بزرگ و سفیدرنگ را که در بالاترین قسمت این برج زیبا نصب کرده اند زیبایی های این ساعتی قدیمی را دوچندان کرده. همه این زیبایی ها در کنار هم دست به دست هم داده تا ساعت ها گردشگران به تماشای شگفتی های شهر یزد بنشینند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل خوان دوحد یزد خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل سنتی خوان دوحد یزد برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

بازار تبریزیان یزد

یزد به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده تجاری و پرتردد ابریشم  از قدیم الایام مورد توجه بسیاری از تاجران بوده و همین سبب شده که بازار های متعددی در دل این شهر زیبا پدیدار شود. ازجمله این بازارها بازار تبریزیان یزد است که متعلق به دوران قاجاریه است. بازار تبریزیان یزد درانتهای بازار پنجه علی قرار دارد. بنای  بازار از آجر ، خشت ، گل  و گچ می باشد. طاق های هلالی شکل و درهای چوبی  حجره ها مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار می گیرد. همه این زیبایی ها در کنار هم دست به دست هم داده تا ساعت ها گردشگران به تماشای شگفتی های شهر یزد بپردازند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل کاروان یزد  خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل کاروان برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

زندان اسکندر یزد

بنای زندان اسنکندر یا مدرسه ضیائیه یکی از بناهای تاریخی شهر یزد محسوب می شود. از قدمت دقیق زندان اسکندر اطلاعات درستی در دست نیست اما برخی معتقدند بنای زندان اسکندر مدرسه ای بوده با قدمتی قریب به هشت قرن که درسال 631 هجری قمری توسط ضیاء الدین حسین رضی بنا نهاده شده و محلی برای تدریس ، میزبانی مجالس بحث و بررسی علمابوده است. بسیاری از کارشناسان فرضیه زندان بودن این بنا را رد می کنند ومعتقدند که در گذشته به عنوان مدرسه ، آرامگاه و یا مسجد از آن استفاده می کرده اند. از همه اینها که بگذریم از شکوه و عظمت معماری بنای زندان اسکندر نمی توان گذشت بی شک اثری شکوهمند که از معماری خلاقانه ایرانی نشات گرفته است. از ویژگی های چشمگیر بنای زندان اسکندر گنبد مرتفع 18 متری آن است که باعث می شود تا بسیاری از مردم به داخل آن کشیده شوند. . همه این زیبایی ها در کنار هم دست به دست هم داده تا ساعت ها گردشگران به تماشای شگفتی های شهر یزد بپردازند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل ادیب الممالک یزد  خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل سنتی ادیب الممالک یزد  برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

باغی زیبا و منحصربه فرد با درختانی بلند وسربه فلک کشیده که در دوران افشاریه و زندیه بنا شده و یادگاری بس گرانبها برای جامعه امروزی برجای گذاشته است. باغ زیبای دولت آباد یکی از باغ های بزرگ ایران در شهر یزد است.این باغ شامل عمارت سردر ، ساختمان هشتی ، بادگیر و تالار آیینه ، عمارت بهشت آیین ، عمارت تهرانی ، آب انبار دو دهانه و باغ ناصر است که هرکدام از این ها حکایتی جداگانه دارد. فضای سبز و درختان زیبا و وجود گل های محمدی و سرخ در حاشیه  باغ سبب شده تا زیبایی های آن دو چندان شود. نکته ی حائز اهمیت باغ دولت آباد بادگیر بسیار بلند با ارتفاع 33،8 متری  آن که به عنوان یکی از بلندترین بادگیرهای جهان شناخته شده است. همه این زیبایی ها در کنار هم دست به دست هم داده تا ساعت ها گردشگران به تماشای شگفتی های شهر یزد بپردازند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل کوروش یزد خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل سنتی کوروش یزد برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

روستای فهرج یزد

روستا گردی یک بهانه خوبی برای فرار از شلوغی های شهر و ساختن یک روز عالی و بدون دغدغه است . اگر قصد سفر به شهر یزد را دارید حتما سری به روستای تاریخی فهرج بزنید که تماشای این روستای کویری خالی از لطف نیست. روستای فهرج در استان یزد و در 22 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد واقع شده است. روستایی با قدمتی پنج  هزار ساله که برخی از تاریخشناسان معتقدند که روستای فهرج زمانی دروازه ایساتیس و جز 4 بخش اصلی یزد قدیم بوده . مگر می شود روستایی 5هزار سال قدمت داشته داشته باشد  و از آثار تاریخی خالی باشد. این روستا 102 اثر تاریخی از دوران هخامنشیان ، اشکانیان و ساسانیان را در قلب خود جای داده است. روستا فهرج آب وهوایی بیابانی دارد و عمده مشاغل مردم  دامداری ، زراعت و باغداری است. گویش مردم فهرج لهجه شیرین یزدی است و صنایع دستی این روستا شامل انواع قالی با طرح قالی های کرمان و خراسان و محصولات بافندگی ، ریسندگی و گونی و برزنت است. از غذاهای محلی روستای فهرج می توان به آش جو ، ماش و سوپ های خوشمزه آن اشاره کرد همه این غذاها حکایت از توجه مردم این روستا به سلامت غذا و  خودشان دارد. همه این زیبایی ها در کنار هم دست به دست هم داده تا ساعت ها گردشگران به تماشای شگفتی های شهر یزد بپردازند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل خاتم یزد  خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل خاتم  برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

تالاب پساب یزد

همانگونه که از نامش پیداست تالابی در قلب کویر یزد که در اثر رهاسازی آب های تصفیه خانه فاضلاب ایجاد شده. تالاب پساب به دلیل قرار گرفتن آب در میان ماسه های روان ، طبیعت زیبایی در این منطقه ایجاد کرده و سبب شده گردشگران زیادی به خصوص آن هایی که علافه مند به سافاری با ماشین های آف رود هستند به سمت خود بکشاند و در کنار لذت بردن از کویر از موهبت زیبایی تالاب هم بی نصیب نمانند . تالاب پساب با ایجاد کردن فضایی برای پرندگان عبوری و مهاجر زیباییش را دو چندان کرده و به تفرجگاهی برای عاشقان کویرگردی تبدیل شده است. همه این زیبایی ها در کنار هم دست به دست هم داده تا ساعت ها گردشگران به تماشای شگفتی های شهر یزد بپردازند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل لاله یزد خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

عمارتی در باغی عظیم در شهر یزد و در خیابان کاشانی قرار گرفته است.عمارت قصر آیینه در دوره پهلوی اول توسط آقای صراف زاده ساخته شده  است . آقای صراف زاده از این عمارت برای پذیرایی از میهمانانش استفاده می کرد. این عمارت بعداز انقلاب تبدیل به موزه شد. زیباترین قسمت عمارت قصر آیینه مربوط به حوضخانه آن است که بیشترین تزیینات را نسبت به دیگر قسمت های خانه دارد.بدنیست بدانید معماری عمارت قصر آیینه تلفیقی از معماری سنتی ایرانی و اروپایی است که تماشای آن خالی از لطف نیست . عمارت قصر آیینه با اتاق ها و دیوارهای گچ بری و نقاشی شده ، آیینه کاری های زیبا در نزد بازدیدکنندگان بسیار دلربایی می کند. اشیای موجود در موزه آیینه عبارتند ازچراغ های پیه سوز ، شمع سوز ، نفت سوز ، کبریت سوز و اشیای برقی باستانی. همچنین نسخه های خطی ، اسلحه ، سکه و کتاب هاو اشیای گرانبهای دیگری در مجموعه موزه آیینه و روشنایی به نمایش گذاشته شده است. موزه آیینه تنها موزه تخصصی نور و روشنایی در ایران است. . همه این زیبایی ها در کنار هم دست به دست هم داده تا ساعت ها گردشگران به تماشای شگفتی های شهر یزد بپردازند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل پارسیان یزد  خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل پارسیان یزد  برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

آب انبار پنج بادگیر که در مجموعه تاریخی  امیر چخماق یزد قرار دارد متعلق به دوره ایلخانیان است.پس از آنکه شهر ها به سیستم آب شهری مجهز شدند کم کم آب انبارها تغییر کاربری دادند ویا بعضی از آن ها به کلی متروکه شدند.در میان همه این تغییرات مردی به نام پهلوان علی درهمی با تلاشی سی ساله موفق به دریافت آب انبار پنج بادگیر می شود و با تغییر کاربری آن را به زورخانه تبدیل می کند و این شد که آب انبار پنج بادگیر زورخانه صاحب الزمان نام گرفت. زورخانه صاحب الزمان بزرگترین زورخانه شهر یزد است.در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که ورزش زورخانه ای یا ورزش باستانی مجموعه ای از حرکات ورزشی است که در محدوده تاریخی و فرهنگی ما از گذشته های دور رواج داشته و بسیار مورد توجه بوده و از ارزش خاصی در نزد عموم مردم برخوردار بود. همه این زیبایی ها در کنار هم دست به دست هم داده تا ساعت ها گردشگران به تماشای زورخانه صاحب الزمان یزد بپردازند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل ارگ جدید یزد  خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل ارگ یزد برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

خانه لاری های یزد

خانه سنتی لار یهای یزد یکی از بناهای تاریخی وبسیار زیبایی است که در طی رفت و آمدهای لاری هایی که ازسمت فارس به یزد برای تجارت می آمدند ساخته شده است. با قدم گذاشتن به درون خانه لاری ها معماری های زیبا و شکیل یزدی در جای جای خانه به چشم می خورد. ویژگی هایی مانند حفظ حریم خانه ، چیدمان اصولی فضاهای خانه درکنارهم، شیشه های رنگی و پنجره های ارسی و اتاق های ایینه کاری و نقاشی شده بسیاری دلبری می کند. خانه لاری ها در محله فهادان یزد قرار دارد. قدمت خانه لاری ها  مربوط به دوره قاجار است. همه این زیبایی ها در کنار هم دست به دست هم داده تا ساعت ها گردشگران به تماشای خانه لاری های یزد بپردازند و با استفاده از امکانات و تجهیزات هتل تهرانی یزد خاطره هایی ماندگار و شبی مملو از آرامش با رزرو هتل تهرانی  برای خود بسازند.

  • گردشگری گردشگری