معرفی هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراکز اقامتی ایران

معرفی هتل ها و هتل آپارتمان های تهران

معرفی هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراکز اقامتی ایران

معرفی هتل ها و هتل آپارتمان های تهران

معرفی هتل ها و هتل آپارتمان های تهران

نویسندگان

۳۰ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 
یک درب آن در خیابان چهارباغ و درب دیگرش در ورودی پارک هشت بهشت قرار گرفته و سبک معماری این بنا به شیوه اصفهانی استاین کاخ زیبا با معماری منحصر به فرد خود و مقرنس‌های زیبا و ورودی‌های آن آنقدر قابل توجه است که آندره گدار باستان‌شناس و ایران‌شناس در این زمینه می‌گوید:«... کاخ هشت‌بهشت با تالاری که از هر سو باز است و با چهار عمارت کلاه‌فرنگی در چهار گوشهٔ خود هنوز هم ترکیب اصلی و مختصری از لطف و ملاحت روزگاران گذشته را حفظ کرده‌استاگر دوست دارید با زیبایی‌های ساخت دست بشر بیشتر آشنا شوید، سری به این کاخ بزنید که اصفهانی‌ها در آن پذیرای شما هستند، مطمئنا وقتی به این باغ سر بزنید خودتان نمی‌خواهید از هشت بهشت بیرون بیایید. هتل آسمان اصفهان و هتل کوثر اصفهان پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰


هر مسافری که از جنوب اصفهان وارد شهر می‌شود ابتدا چشمش به کوه صفه می افتد. کوهی که برای خود ما اصفهانی‌ها هم از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است و توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید یک روز فوق‌العاده را در فضای بکر اصفهان داشته باشید، دیدن کوه صفه را از دست ندهید.  صعود به قله و یک صبحانه دبش در حاشیه کوه صفه می تواند روزی متفاوت و خاطره انگیز را برای شما رقم بزند. ضمناً فراموش نکنید که تله‌کابین، بولینگ و بیلیارد و رستوران‌های دامنه کوه صفه هم، وسوسه انگیز است.  پیک نیک در کوه صفحه می تواند یک انتخاب فوق العاده باشد هر چند که جاذبه های جدید ورزشی و تفریحی هم می تواند شیرینی پیک نیک را دو چندان سازد.  اگر علاقه مند به کارتینگ و پینت بال و از این دست بازیها هستید می تواند در نزدیکی کوه صفحه از مجموعه تفریحی شهدای ارتش استفاده کنید، واقع در سه راه حکیم نظامی. هتل عباسی اصفهان و هتل عالی قاپو اصفهان پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

نقش جهان اصفهان

 
کمتر ایرانی پیدا می شود که حداقل یک بار در طول زندگی‌اش میدان نقش‌جهان اصفهان را ندیده باشد؛ میدانی که هر طرفش را نگاه کنی، زیباترین هاست؛ از مسجد امام و شیخ لطف‌الله گرفته تا عالی‌قاپو و سردر قیصریه تا رستوران‌های زیبای اطراف میدان نقش‌جهان. به آن اضافه کنید مغازه‌ها و بازار سرپوشیده اطراف میدان را تا بتوانید یک روز فوق‌العاده را در میدان نقش‌جهان بگذرانید.  این میدان امام(ره) و بازارهای اطراف به خصوص برای خانمها که عاشق خرید هستند می تواند یک انتخاب فوق العاده باشد هر چند که می تواند برای آقایان که معمولاً از خرید فراری هستند یک انتخاب توام با تردید تلقی شود. اگر دوست دارید برای دوستان و آشنایانتان صنایع دستی اصفهان را به عنوان سوغات ببرید، دویست حجره دو طبقه پیرامون نقش جهان اصفهان واقع شده ‌است که عموما جایگاه عرضهٔ صنایع دستی اصفهان هستند، بهترین مکان به شمار می‌روند.  گردشگران می توانند برای استفاده از هتل های اصفهان با رزرو هتل اصفهان از امکانات هتل های اصفهان استفاده نمایند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

قبه دوازده امام در مجاورت مدرسه ی تاریخی ضیاییه و حسینیه ی بزرگ فهادان واقع شده. قبه دوازده امام که نزد پژوهشگران معماری اسلامی جهان از شهرت زیادی برخوردار است از کهن ترین بناهای کتیبه دار و شناخته شده کشور بشمار می رود و بعد از گنبد مسجد جامع نطنز که با کشف مرحوم دکتر شیرازی و همکارانش تاریخ آن به اواخر سده چهارم رسید و برج های گنبد قابوس و لاجیم که در صفحات شمالی ایران واقع اند چهارمین بنا و دومین گنبد تاریخ دار ایران می باشد که تاکنون شناسایی شده است.عمارت قبه دوازده امام در زمان حکومت ابوجعفر علاء الدوله ی کاکویه به تاریخ رمضان سال 429 ه.ق به پایان رسید وچنانچه از کتیبه بسیار نفیس و ارزشمند آن مستفاد می گردد ساخت آن به دستور دوتن از سرهنگان وی بوده است. هتل کهن کاشانه یزد و هتل سنتی رز یزد و هتل فرهنگ یزد پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

مسجد جامع یزد

بدون تردید مسجد جامع کبیر یزد یکی از شاهکارهای بدیع معماری مساجد ایران به شمار می آید که تزئینات زیبا و منحصر به فرد آن جلوه ای ستودنی به آن داده است. مسجد جامع کبیر یزد مشتمل بر یک ایوان رفیع، گنبدخانه، دو شبستان تابستانه در طرفین آن دو گرم خانه در ضلع شرقی و غربی و یک صحن بزرگ مستطیل شکل و دو پایاب است. مسجد جامع کبیر یزد دارای شش ورودی است که در اضلاع مختلف بنا واقع شده اند. ورودی اصلی که در ضلع شرقی مسجد جامع کبیر یزد واقع شده دارای سردر رفیع و نیز کتیبه های کاشی معرق است و دو مناره نیز بر آن استوار گردیده. این سردر زیبا در زمان شاهرخ تیموری به مسجد جامع کبیر یزد اضافه شده و بر آن تزئینات و کاشی معرق با نقوش گره چینی و اسلیمی کار شده است. بخش اعظم این آثار به مرور زمان تخریب شده بود در تعمیرات هیآت حامیان بازسازی می شود. زیباترین بخش مسجد جامع کبیر یزد را ی توان مجموعه ایوان و گنبدخانه و فضاهای پیرامون آن نامید. نمای ایوان رفیع با مجموعه ای از زیباترین تزیینات کاشی معرق و با نقوش اسلیمی و گیاهی و نیز گره چینی پوشانده شده این تزیینات همراه با آجرهای ضربی و نقوش معقلی و کتیبه های کاشی معرق و کوفی بنایی مجموعه ای بدیع و خیره کننده آفریده اند که تحسین هر بیننده ای را بر می انگیزد. هتل کاروانسرای مشیر یزد و هتل سنتی یزد و هتل والی یزد پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

بقعه سید گل‌سرخ در خیابان سید گل‌سرخ ، در محله "سرچم" شهر یزد و بیرون دروازده کوشک نو قرار دارد و متعلق به قرن نهم هـ. ق است. بقعه سید گل‌سرخ جزء یکی از مجموعه‌های با ارزش تاریخی شهر یزد است که شامل حسینیه، خانه‌ی آقا، نمازخانه، بازارچه، آب‌انبار و قبرستان است.  ورودی بقعه سید گل‌سرخ در ضلع شمالی آن قرار دارد و گنبد این بقعه کاشی‌کاری شده و مصالح آن از خشت و گل است. زیارتگاه سید گل‌سرخ از دو درب قابل دسترسی است یکی راهرو قدیمی مسقف به تاق و تویزه، چهار بخش باقوس جناقی و قد پای کوتاه و میان سقف راهرو نورگیر دایره‌ای شکل نصب شده است. ثاری که در بقعه و جنب آن دیده می‌شود عبارت است از : کتیبه ای از کاشی معرق و به خط نسخ که بطور عمودی بالای سر قبر نصب است و اطرافش حاشیه مجزایی داشته است که بر آن دوازده امام به خط نسخ خوش نوشته و اکنون قسمت‌هایی از آن باقی مانده متأسفانه قسمت مربوط به تاریخ فوت صاحب قبر از بین رفته است، ولی در مقام قیاس با کتیبه‌های از این نوع می‌توان گفت که متعلق به قرن نهم هجری است. هتل فاضلی یزد و هتل اطلس یزد و کاروانسرای زین الدین پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

بقعه سید رکن الدین درمحله وقت الساعت در خیابان مسجد جامع , کوچه وقت الساعت واقع شده است. بنا به گفته احمد کاتب بانی مدرسه رکنیه مولانای اعظم سید رکن الدین الحق والدین محمد بن نظام الحسینی وخیرات او بیرون از حصر است . از مضامین وقفنامه ومبسوط بقعه سید رکن الدین چنین بر می آید که سید رکن الدین برای تاسیس علمی وخیریه خود که در یزد واصفهان وابرقو وکازرون وقم وکاشان وحدود این شهرها قرار داشت موقوفات بسیار در سراسر خاک یزد وجزء آن وقف کرده بود اما اکنون از آن همه تاسیسات متعدد و بزرگ که در وقفنامه آمده و در تواریخ یزد هم به آنها اشاره شده است , به جز بنای مسجد جامع یزد و مسجد محله مصلی عتیق منحصراً گنبدی از مدرسه اش که محل دفن اوست بر جای مانده است واین هم الظاهر به مناسبت آن است که مرقدش از قدیم الایام زیارتگاه شده است ، وگرنه از این بقعه هم اکنون اثری بر جای نبود. هتل رویای قدیم یزد و هتل جهانگردی یزد پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

 شهر یزد را قرنهاست که با شهرت مدرسه ضیائیه یا همان زندان اسکندر می شناسند. مدرسه ضیائیه که به این نام معروف است . مدرسه ضیائیه( زندان اسکندر) بنائی است با گنبد مرتفع واقع در جنب بقعه دوازدهم امام در محله ی فهادان با نمای ساده و  درب ورودی کوتاه اما چون از این در داخل صحن شوید آنچه گرداگرد شما را فرا می گیرد بنای تاریخی با عظمتی‌ از یادگارهای معماری اسلامی دوره ی مغول است.  مدرسه ضیائیه و نمونه های دیگری که در اعصار متفاوت در شهر یزد بنا گردیده نشان از ارج و منزلت علم و دانش در این شهر است. مدرسه ی ضیائیه بیش از هفتصد سال پیش محل تدریس بوده و بزرگان و علماء در این محل به بحث و بررسی می پرداختند. گنبد مدرسه ضیائیه که از پای تا سر از خشت خام ساخته شده، دارای تزئینات و آرایش گچبری نقاشی با آبرنگ طلایی و لاجوردی بوده که در حال حاضر قسمتهایی از آن بر روی گچ سفید باقی است. هتل کاروان یزد و هتل خوان دوحد یزد پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

مسجد زاویه یزد

مسجد زاویه در محله سر دو راه (نزدیک به کوچه بیوک)قرار دارد.علت تسمیه مسجد زاویه به زاویه به مناسبت آن است که قسمتی از آن محله  در قدیم به زاویه موسوم بوده و جزء اهرستان محسوب می شده است.در باب مسجد زاویه که بنایی قدیمی است ولی در تاریخ یزد و تاریخ جدید یزد و جامع مفیدی ذکر آن نیامده یگانه اطلاع مکتوب مطلبی است که عبدالوهاب طراز در کتابچه موقوفات یزد آورده است و گوید: «خارج حصار بلده,بانی و واقف و متولی آن معلوم نگشته .اینقدر که از موقوفات باقی مانده در دست عالیشان محمد علی بیک ولد مرحوم حاجی جعفر بیک زاویه ای می باشد...» اما احتمالا بنائی که اکنون معروف به مسجد زاویه است همان بقعه ای است که در جامع مفیدی معرفی شده است و شکل سر در و اشعار کتابه آن به خط نستعلیق و نیز اندرون عمارت موید این نظر تواند بود. هتل کوروش یزد و هتل ادیب الممالک یزد پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

مسجد چهل محراب به گفته جامع مفیدی در محله شهرستان و حوالی زندان اسکندر و به حساب امروز در کوچه عربها از محله فهادان واقع و از بناهای خواجه شمس الدین محمد تازیکوست. بنای فعلی مسجد چهل محراب و تجدید اساس و تعمیرات آن معلوم نیست که ازآن چه عهدی است. کاشیهای مسجد چهل محراب از حیث اندازه و اسلوب ساخت و رنگ  وطرح تظیر کاشی منصوب در مسجد کوچک ابوالمعالی است.گمان می کنم که آن هم متعلق به این مسجد بوده و بعدها به مسجد محله ابوالمعالی نقل شده است. درحیاط وسیع مسجد چهل محراب و داخل اطاقی که به کوچه دری دارد صورت یک قبر وجود دارد که آن را اهل محل مزارآقا می نامند و محترم می دارند. بر روی قبر صندوقی از چوب قرار گرفته ویک قطعه کاشی فیروزه ای رنگ با نوشته بحسن توفیقه به خط تعلیق و بطور برجسته بر دیواره عمودی قبر نصب است. این قطعه کاشی قسمتی است از کتابه ای که محل و مطلب آن معلوم نیست.این کاشی از قرن هفتم هجری است. هتل لاله یزد و هتل خاتم یزد پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

دخمه زرتشتیان را با نام برج خاموشان و برج سکوت نیز می‌ شناسند. در 15 کیلومتری جنوب شرقی یزد و در حوالی منطقه صفائیه، بر بلندای کوهی رسوبی و کم ارتفاع به نام کوه دخمه، دو عمارت سنگی مدور برج مانند با فضای میان تهی قرار دارد که به دخمه یا دادگاه زرتشتیان مشهور است. یکی قدیمی‌ تر به نام مانکجی هاتریا (زرتشتی هندی‌الاصل) و دیگری که جدیدتر می‌ باشد به نام گلستان معروف است که مربوط به دوره قاجاریه می‌ باشد. کارکرد این برج برای دفن جنازه‌ها بوده‌ است. در گذشتهٔ دور جنازه‌ها را بالای برج می‌ گذاشتند تا خوراک پرنده‌ ها شود. بعدها استخوان‌ ها را در چاهی می‌ ریخته‌ اند. این کار برای جلوگیری از آلوده شدن خاک بوده‌ است. وسط فضای میان تهی دخمه چاهی وجود دارد که به “استودان” معروف است و استخوان‌ های به جای مانده از اجساد را داخل آن می‌ ریختند. سطح داخلی برج خاموشان به صورت پهنه‌ گردی است که تمام آن با تخته سنگ‌های بزرگ پوشیده شده و سه بخش زنانه و مردانه و بچگانه دارد محل ساخت این دخمه ها که همه خارج از شهر قرار دارند، با محاسبات دقیقی انجام می شد تا با وزش باد و بارش باران، آلودگی به سمت شهر منتقل نشود. این دخمه ها همچنین از خشت خام و گچ ساخته می شدند تا آلودگی های ناشی از فساد مردگان به زمین نرسد. هتل ارگ جدید یزد و هتل پارسیان یزد پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

خانه لاریها و بادگیر آن مربوط به دوره قاجار است و در یزد، خیابان امام خمینی، محله فهادان، مجاورعمارت کلاه فرنگی واقع شده. ساختمان خان لاری ها با توجه به سبک کّلی منازل اعیانی دور خود ساخته شده؛ یعنی خانه ای است با دو قسمت اندرونی و بیرونی – حیاط در مرکز و قسمت های اعیان نشین به صورت چهار فصل در پیرامون  حیاط. مالک خانه لاریها حاج محمد ابراهیم لاری بوده است. از این مکان سابقا به عنوان خانقاه نعمت اللهی استفاده می شده است.  درها، پنجره ها، ارسی ها و اتاقهای آئینه کاری و نقاشی شده آن یکی از نمونه های زیبا و عالی خانه های اعیانی قرن سیزدهم است. خانه های قدیمی یزد از جمله خانه لاریها با توجه به نوع شغل و تمکن صاحب خانه از دو قسمت تشکیل می شد و هر قسمت عملکرد ویژه خود را داشت. اندرونی به عنوان ماوا و مسکن محارم و بیرونی به اسکان و پذیرایی میهمانان اختصاص داشت. در خانه اعیان، معمولا برای تفنن، فضایی هنری ایجاد می کردند که تزیینات این فضا به وسیله آیینه کاری یا گچبری انجام می گرفت. اتاق آیینه کاری خانه لاریها حدود پنجاه یا شصت سال پیش ساخته شده است. خانه لاریها اکنون محل « موزه اسناد و مدارک » است. هتل زنبق یزد و هتل تهرانی یزد پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

آب انبار شش بادگیر مربوط به دوره معاصر است و در یزد، محله تپه یزد، کوچه شش بادگیر واقع شده. بنای آب انبار شش بادگیر 180سال پیش در دوره قاجاره ساخته شده. آب انبار شش بادگیر دارای دو ورودی شمالی و جنوبی است. راه پله های ورودی در دو طرف مخزن و در امتداد یکدیگر قرار گرفته اند. راه پله ها از دو قسمت روباز و سرپوشیده تشکیل شده و سردر ورودی آنها در ابتدای قسمت سرپوشیده قرار دارد. از ورودی جنوبی توسط 55 پله به مخزن می توان رسید. مخزن آب انبار شش بادگیر مدور است و بر روی آن 6 بادگیر زیبای هشت وجهی تعبیه شده است. نیمی از این بادگیرها مربوط به بنای اولیه آب انبار و نیم دیگر مربوط به بازسازی آب انبار شش بادگیر است. بادگیرهای جدید توسط استاد علی سیاه و استاد غلامرضا ساخته شده اند. با کمی دقت در شکل بادگیرها تفاوت سه بادگیر قدیمی با دیگر بادگیرهای آن مشهود است. برای شهرهای کویری همچون یزد ارزش آب بیش از هر جای دیگر احساس می شود . در این شهر بیش از 75 آب انبار وجود دارد .این آب انبار در محله‌ای به همین نام در شهرستان یزد قرار دارد . شش بادگیر و مخزن بزرگی به حجم دو هزار متر مکعب است . آب انبار شش بادگیر پنجاه و پنج پله دارد .  شیر آن نیز در قسمت ورودی شمالی است . ورودی شمالی نسبت به مخزن شیر ، قرینه ورودی جنوبی است . آب انبار شش بادگیر بالغ بر2000 متر مکعب گنجایش داشته و دو عدد شیر یا راه دسترسی به شیر آب انبار دارد که یکی برای استفاده مسلمین و دیگری برای استفاده اقلیت مذهبی زرتشتی می ‌باشد . این آب انبار دارای شش بادگیر است . شش بادگیر آب انبار با توجه به شرایط اقلیمی و جهت باد در این منطقه به شکل 8 وجهی می‌‌باشند. هتل فهادان یزد و هتل داد یزد پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

حمام خان یزد

حمام خان معروف به گرمخانه نور حمامی است و در کنار مجموعه خان یزد واقع می‌ باشد. حمام خان  شامل بخش های مختلفی از جمله گاوروتون، شاه نشین، خزینه می‌ باشد. امروزه از بنای حمام خان به عنوان چایخانه و رستوران سنتی استفاده می‌ گردد. بنای حمام خان مشتمل بر ورودی ها، سربینه، گرمخانه و فضاهای مرتبط با آنها و همچنین استخری در کنار گرمخانه می باشد. جنس دیوارها از سنگ یا آجر با اندود شفته‌ی آهک است؛ روی دیوارهای نبش شاه‌نشین در بدو ورودی حمام خان ، آثاری از نقاشی‌های مربوط به اواخر دوره‌ی قاجار دیده می‌شوند که متاثر از شاهنامه‌اند. اکنون این حمام تحت کاربری رستوران سنتی، پذیرای مهمانان شهر کویری یزد است. هتل مهر یزد و هتل ملک التجار یزد پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

میدان میرچخماق یزد ، اثری از قرن نهم هجری و یادگاری از دوران حکومت امیرچخماق شامی است. جلال الدین امیرچخماق که به دستور شاهرخ تیموری به حکومت یزد رسید با هم دستی همسر خود فاطمه خاتون، آثاری چند در یزد بنا کرد. مهم‌ترین این آثار مسجد جامع نو بود که هم اکنون نیز برقرار است و به نام مسجد میرچخماق مشهور است. بانیان در شمال مسجد میدانی ایجاد کردند که اکنون هم پابرجاست و مرکز شهر یزد است. این میدان در عصر صفوی هم به همین نام شهرت داشت. در خاور میدان میرچخماق، بازاری به نام حاجی قنبر وجود دارد. این بازار از بناهای نظام الدین حاجی قنبر جهانشاهی است. این شخص که به امر جهانشاه قره قویونلو به حکومت یزد رسیده بود‌، آثار دیگری هم در یزد احداث کرد. بعدها بر سر در این بازار بنای زیبا و بلندی به اسلوب بناهایی که در تکایای یزد دیده می‌شود؛ ساخته شد. میدان میرچخماق یزد یکی از معرف‌های شهر یزد است و هنگامی که می‌گویند «میرچخماق» مرادشان همین بناست، در حالی که از آثار امیرچخماق نیست. هتل صفائیه یزد و هتل مشیر الممالک یزد پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

بوستان ناجی یزد

بوستان ناجی واقع در شهر یزد در استان یزد علاوه بر جاذبه تاریخی خود، به دلیل امکانات رفاهی برای مسافران و گردشگران به محلی مناسب جهت بازدید و استراحت تبدیل شده است. بوستان ناجی یزد از املاک شخصی به نام ناجی بوده است که پس از اهدا به شهرداری به صورت بوستان بازسازی شده است. کاربری بوستان ناجی یزد مسکونی بوده که در دوره‌های مختلف الحاقاتی به آن صورت گرفته است. بوستان ناجی یزد دارای ۴ جبهه فعال در یک بنای مرکزی است. در قسمت شرقی یک تالار با بادگیر و ۲ اتاق و در بالای آن و در جبهه غربی یک اتاق مرکزی جلو آمده که با سقف زیرزمین دیوار ایجاد نموده است. این بنا دارای ۵ اتاق در طبقه همکف است. به جز جبهه شمالی بقیه قسمت‌ها دارای زیر زمین است. بوستان ناجی از زمره باغ‌های یزد در دوران قاجار است که در نجف آباد یزد و در مسیر قنات نجف آباد دیده می‌شود. این بوستان در بلوار خروجی شهر یزد به طرف کرمان به نام بلوار شهید دشتی قرار دارد و مکان مناسبی برای استراحت مسافران می‌باشد. گردشگران می توانند با رزرو هتل یزد از امکانات هتل های یزد استفاده نمایند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

باغ نظر با انبوه درختان سر به فلک کشیده سرو و نارنج در سال‌های پیش از سلطنت کریم خان زند احداث شده است و وجه تسمیه آن معلوم نیست. کریم خان زند عمارت کلاه فرنگی (خورشید)، ارگ، دیوانخانه و بعضی از ساختمانهای دیگر را در محوطه آن بنا کرد. در وسط باغ نظر که هم اکنون قسمت بسیار کوچکی از آن به جا مانده و آن را باغ موزه می نامند، عمارت هشت ضلعی بسیار زیبایی ساخته شده که به کلاه فرنگی مشهور است. کف عمارت کلاه فرنگی نزدیک به ۵ متر از سطح باغ بالاتر است. در بیرون این عمارت، کاشی کاریهای ظریف و زیبا با رنگهای روشن وجود دارد که قسمتی از آن نقش گل و بته و قسمتی دیگر نیز منظره شکارگاه و مجالس بزم است. در داخل عمارت کلاه فرنگی ، محوطه ای صلیب مانند با چهار شاه نشین وجود دارد که بین شاه نشینها نیز چهار گوشواره ساخته اند. در وسط محوطه عمارت کلاه فرنگی ، حوضی از سنگ مرمر یکپارچه ساخته شده است. دیوارهای محوطه عمارت کلاه فرنگی وسط و اتاق‌های زاویه، مقرنس کاری است و نقاشی‌های بسیار زیبا دارد و از نظر هنری کم نظیر است. روی بدنه و طاقچه های محوطه‌ی وسط، ده مجلس نقاشی به وسیله‌ی نقاشان دوره‌ی زندیه که معروف‌ترین آنها «آقا صادق نقاش» بود، تصویر شده است. هتل ساسان شیراز و هتل آپارتمان شمس شیراز پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

عمارت باغ نشاط در ضلع شمالی پل عباسی شهر شیراز و در میان فضایی سرسبز و گسترده قرار گرفته و مقر حکومت لار، پس از دوران صفویه بوده است. طبقه زیرین عمارت باغ نشاط دارای چهار اتاق است؛ اتاق مرکزی عمارت باغ نشاط دقیقا زیر سالن ایوان قرار دارد که از بالا و از یک منفذ هشت گوشی نور می‌گیرد. در وسط اتاق، حوضچه ای هشت گوشی از مرمر قرار دارد. عمارت باغ نشاط از ساختمانهای زیبا و بسیار دیدنی عصر صفویه است. هتل کوثر شیراز و هتل صدرا شیراز پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

باغ ایلخانی از بناهای محمد قلی خان، ایلخان قشقایی است که در محله سه باغ (نزدیک بقعه بی بی دختران) شهر شیراز واقع شده است. باغ ایلخانی یکی از فضاهای سرسبز دوره قاجاریه است که عمارتی قدیمی و دیدنی دارد. در حال حاضر، قسمت غربی باغ ایلخانی که عمارت اصلی در آن واقع شده، به صورت قدیمی باقی مانده و ۳۵۰۰ مترمربع مساحت دارد. در قسمت شرقی آن نیز باغچه ای که عمارت کلاه فرنگی در محوطه باغ ایلخانی واقع شده است؛ ا عمارت کلاه فرنگی دارای ایوانی دو ستونی در وسط است. در پشت عمارت کلاه فرنگی ، یک سالن نسبتاً بزرگ، پنج دری قرار گرفته که یک اتاق در بالا دارد. در دو طرف ایوان دو راهرو وجود دارد که در بالای آنها دو گوشواره جلب نظر می‌کند. همچنین سه اتاق در ضلع شمالی ایوان و چهار اتاق در ضلع جنوبی آن قرار گرفته اند. این ساختمان، یک زیرزمین دارد و تعداد اتاق‌های آن ۱۴ واحد است. هتل پارک شیراز و هتل تالار شیراز پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری
  • ۰
  • ۰

ارگ کریمخانی، در حقیقت اندرونی و قصر سلطنتی سلسله زندیه در شهر شیراز بود. ارگ کریمخانی، به شکل قلعه‌ی آجری با دیوارهای بلند ساخته شده که در هر چهار گوشه ارگ کریمخانی برجی بزرگ بر پا است. روی برجها نقشهای آجری جانبی دیده می‌شود و بر سردر ارگ کریمخانی، مجلس کشته شدن دیو سفید به دست رستم، با کاشیهای هفت رنگ تصویر شده است. در چهار جبهه درونی ارگ کریمخانی ، ساختمانهای جالبی وجود دارند که بیشتر کاشی کاری‌های ارگ کریمخانی از بین رفته است. برخی از تالارها و اتاقهای مرمت شده ارگ کریمخانی، نمونه‌ای زیبا از سبک معماری دوران زندیه را نشان می دهند. هتل آریو برزن شیراز و هتل اطلس شیراز پذیرای مهمان های خارجی و گردشگران داخلی در سراسر شیراز می باشند.

  • گردشگری گردشگری